Tutorial new tab apabila link dibuka


Assalamualaikum sume rasenye dah lame aku xupdate blog aku niy kan???..rase rindu ar..hehehehehe sbb skunk tgh buzy ckit...tapi dont'worry ok...Kali niy aku update blog untuk membuat Tutorial yang dah lame aku nak buat tapi xsempat..kih3 ok skrg aku dah jadi cikgu..jangan salah paham pulak k bukan cikgu kat sekolah tapi cikgu kat blog aku niy...rase2 ape ye tutorial yang aku nak buat niy??? yela memandangkan ini tutorial pertama aku :)
Ok pikir2 aku pom dapat la satu idea nak buat Tutorial yang senang2 lu nak iaitu aku nak buat Tutorial New tab  apabila link dibuka...ok korang nak buat x??? lau nak buat ikut step kat bawah niy k?? jom let's goo

Pergi ke Dashboard>Design>Edit HTML
pastu step kedua korang cari kod niy..
<head>
da jumpaa??? korang paste kod yang aku bagi niy kat BAWAH kod yang korang cari tadi...

<base target='_blank' />

tadaa dah siap pom...preview lu lau jadi save k...Lau korang suka Push aje like button tu ye...

No comments: