Ke mana hala tuju hidupku selepas niy...

Assalamualaikum sume..korang dapat tgk x muka aku yang pucat niy(pucat bukan sebab sakit tapi pucat sebab duk memikirkan Result PMR)...dapatkah aku menggembirakan hati Kedua ibu bapaku tu la yang slma niy aku duk pikir2...sebab aku pikul tanggungjawab yang sangat besar memndngkan aku anak sulong n adik2 pom sume akan ikut ape yang aku buat..tu la yang menyebabkan aku takut pade diri sendiri mampukah aku mendapat result seperti dibwah niy???



kemungkinan itu ade kot tapi aku rase nipis je...sume bergantung kepada Allah SWT je...aku dah berusaha berlawan dengan EXAM PMR tu dan sekarang mase yang aku xnak tu  dh semakin hampir dan hampir menyebabkan aku selalu mimpi ngeri yang bukan2...korang tau x ??beberapa minggu yang lepas aku ade isi 2borang 1borang untuk masuk Sekolah Asrama Penuh dan satu lagi aku amik borang sekolah Teknik Vokasional.. Kalau aku boleh dapat result baik aku akan pergi sklah asrama penuh dan amik bidang sains tulen untuk jadi
seorang doktor kerana aku minat science...
tapikan layakkah aku???
aku sendiri pom xtau..kalau boleh alhamdulilah bersyukur kepada ilahi tapi  kalau aku xdapat nak wt cmne...ade satu lagi peluang jadi chef..."hahahhahaha umi aku ketawa bolehkah kak long jadi chef"???
aku pom terdiam tapi aku bukak mulut jugak n cakp kat umi aku"umi niy xsupport langsung kakak nak jadi chef" lepas tu mak aku pom cakap bukan xsupport cuma xyakin la...xpi lps tu umi aku ckap lagi umi akan support ape yang kakak buat asal die boleh memberikan kebaikan pade mase yang akan datang" aku terkedu bertambah lagi kegusaran dhati...bolehkan aku jadi macam niy???

seorang chef yang bekerja di hotel2 besar dan mewah??? aku pom xtau jugak..bulan 12 da dkt result semakin hmpir aku xsanggup nk lihat result aku itu....hua3hua3...nak nangis rase...
andai dapat aku jadi budak drjh satu balik alangkah gembira kerana tidak memikirkan mase depan lagi...cukup dulu la entri2 aku niy...sebab xderk mood la...bye wasslm..

No comments: